Odpoveď je áno. Výnimkou môže byť veľmi jednoduchá webstránka, kde je optimalizácia výrazne obmedzená, alebo stránky so zastaralým kódom alebo weby, ktoré majú naopak vynikajúce výsledky, a nie je na nich už čo zlepšovať.
SEO (alebo tiež seo optimalizácia, či optimalizácia pre vyhľadávače) je súbor techník a postupov, ktoré vám pomôžu zlepšiť viditeľnosť stránky v neplatenej časti vyhľadávačov ako Google, Bing alebo iné vyhľadávače. To v skutočnosti znamená, že stránka sa bude zobrazovať na popredných pozíciách vo vyhľadávaní a web stránka tak získa väčší počet relevantných návštevníkov ako v prípade, ak by vaša stránka alebo eshop boli umiestnené na horších pozíciách. Zo štatistiky vieme že 80% návštev pochádza z výsledkov vyhľadávaní z prvej strany. Čiže iba 20% si prezerá aj ostatné strany vo vyhľadávaní cez Google.
Algoritmus vyhľadávačov vyhodnocuje mnoho rôznych on-page a off-page signálov, ktoré ovplyvňujú viditeľnosť vášho webu.
V podstate platí: Čím lepší web, obsah a odkazy, tým viac výsledkov vo vyhľadávaní zadarmo.
Tvorba spätných odkazov patrí k najdôležitejšej činnosti mimo vašu stránku, ktorá vám zaručí lepšiu pozíciu vo vyhľadávači. Google sa neustále učí a dokáže lepšie identifikovať neprirodzené odkazy vďaka sofistikovanejším hodnotiacim algoritmom. Tie nás tlačia do neustáleho zlepšovania kvality. Základom linkbuildingu sú teda hlavne kvalitné spätné odkazy, do ktorých je nutné investovať nielen peniaze, ale aj čas. Tým sa posilní autorita webstránky, narastú pozície a zvýši sa organická návštevnosť. Tvorbou kvalitného a hodnotného obsahu môžete dosiahnuť, aby na vás ostatní odkazovali z vlastných stránok.
Váš web jednoducho musí fungovať na protokole HTTPS. Google to už berie ako štandard a ak váš web stále nemá funkčný SSL certifikát, škodíte sami sebe. Drvivej väčšine webov stačí bezplatný certifikát Let’s encrypt, ktorý dnes bez problémov rozbeháte na každom kvalitnom webhostingu. Pre náročnejších zákazníkov sú samozrejme dostupné aj iné, alebo platené SSL certifikáty.
Kľúčové slová sú slová, ktoré ľudia píšu do Google, keď chcú niečo nájsť.
Napríklad: „Iphone 12“, „reštaurácia Bratislava“, „seo konzultant“. Dostať sa na prvé pozície pre takéto kľúčové slová je extrémne zložité. Zvyčajne si to žiada veľký rozpočet a roky práce. Pri slovách s vysokou konkurenciou sa vám aj tak najskôr nepodarí dostať sa na úplne prvé miesto, pretože súperíte s mega webmi ako sú Heuréka či Zlaté stránky.
Potešujúcou správou pre vás môže byť to, že head keywords nie sú veľmi konverzné. Ak niekto hľadá „smartfón“, tak je oveľa ďalej od nákupu ako niekto kto hľadá „iphone 12, 128gb cena“.
Vieme čo Vám pomôže. Optimalizovaná stránka pre SEO, obsah na sociálnej sieti Facebook, reklama vo vyhľadávaní cez Google, analýza návštevnosti a meranie konverzii cez Google Analytics. Nemáte ešte web alebo eshop? Vytvoríme kompletný obsah od základov vrátane všetkých doplnkových služieb.
Obchodné oddelenie:
Tel.: +421 915 568 877
Mail: info@dgm.sk
Facebook: @www.dgm.sk
YouTube: @dgm.sk
M – MEDIA SK s.r.o.
IČO: 51202956
DIČ: 2120637662
Slnečná 12, 048 01 Rožňava
Slovensko